Om oss
Amalia Städ & Inredning
Alla anställda på företaget är utvalda personligen av Amalia Kyrou efter strikta kriterier och med noggrannhet i fokus. Det är viktigt för Amalia och hennes medarbetare att skapa långvariga relationer med sina kunder och därför värnar företaget väldigt noga om kundservicen och är alltid väldigt lyhörda för att bemöta kundens alla tänkbara önskemål.
Företaget är mycket flexibla gällande sina tjänster och det är du som kund som bestämmer vad och hur mycket som ska städas. Detta klargörs tydligt innan städning påbörjas och så även tiderna som tjänsterna ska utföras under. Alla på företaget är väldigt punktliga och de anpassar sig alltid efter kundens önskemål. Företagets grundprinciper har sedan start varit att noggrant utföra kvalitetsstäd, inge förtroende, vårda kundrelationer och inneha fullständig sekretess.
Med Amalia Städ & Inrednings gedigna erfarenhet av städservice och kundbemötande, hoppas vi på ett gott och långsiktigt samarbete!
Lär känna grundaren Amalia Kyrou
Företaget Amalia Städ och Inredning drivs av Amalia Kyrou som ställer höga krav på sina medarbetare. Amalia Kyrou är en idérik, pålitlig och arbetsam kvinna som har en bakgrund och lång erfarenhet inom konst. Hon behärskar olika tekniker inom bland annat måleri, som kommer väl till pass om du vill beställa eller köpa konst av henne.
RUT-avdrag
Halvera din arbetskostnad genom att använda RUT-avdrag. RUT står för Rengöring, Underhåll och Tvätt och ger dig möjligheten att bara betala halva priset av ordinarie pris. Amaliaservice innehar F-skattsedel. Du kan använda RUT-avdraget för bl.a. följande tjänster: Städning, Matlagning & Klädvård, Gräsklippning & Snöskottning.
FAQ
Är ni försäkrade?
– Ja, vi är försäkrade mot skador som uppstår under vår arbetstid.
Är ni tillförlitliga?
– Ni kan känna ett förtroende för mig och mitt företag. Vi har god erfarenhet av denna typ av arbete och har sekretess.
Kan jag reklamera en städning?
– Skulle ni mot förmodan vara missnöjd med en städning, måste ni meddela mig inom 24 H per telefon. Jag kommer att komma ut och titta och vi får gå igenom vad ni är missnöjd med. Jag kommer åtgärda det tills ni är nöjd. Åtgärdar ni själva felet innan jag hunnit komma så kommer ni debiteras som vanligt.
Hur kommer jag betala?
Fakturabetalning gäller, 20 dagar netto. Vi tar även emot kontantbetalning.
Avbokning av städtid
– Du kan avboka en städtid senast 5 arbetsdagar innan städtillfället. Tyvärr så godtar jag inte avbokningar senare än det, utan då debiteras du som vanligt. Vid sjukdom är vi flexibla med avbokningen och kan boka om din tid när det passar er.
Står ni för städmaterial?
Vi har med oss allt städmaterial som behövs men det underlättar om det finns en fungerande dammsugare. Hygien och hälsa är viktigt för oss därför vill vi att hushållet har hink och mopp tillgängligt. Informera oss i god tid ifall ni lider av några allergier, då är det ni själva som ska ordna med medel som inte framkallar era allergier.
Första städningen
När vi ska städa hos er för första gången så bokar vi en tid med er för att orientera oss hur lång tid det kommer att ta att utföra städningen. Den första städningen är alltid en noll-städning dvs. en grovstädning som förbereder huset för vårt framtida arbete. Det innebär att den första städningen tar alltid extra tid eftersom vi tittar noga på alla ytor som te.x. fönsterkarm, bakom och under möbler, dammar och torkar av tavlor, skåp och garderober; ventilation och lampor m.m..
Hur lång tid tar det att städa ett hus?
Det beror på hur stort hus/lägenhet det handlar om dvs. antal kvadratmeter. Hur smutsigt det är och hur ofta ni beställer städning hos oss. Det är ni själva som bestämmer hur mycket tid ni vill lägga och prioritera vad ni vill ha städat.
Har ni akutstädning?
En akutstädning innebär att ni begär en städning som ska utföras inom 3 dagar från beställningen. Akutstädning kostar 40% extra mot ordinarie pris. Våra stamkunder kan så klart få ett rabatterat pris på sin akutstädning.
Kan jag välja vad som ska städas och vad som ska utelämnas?
Det är klart att du kan välja vad det är som vi ska begränsa vårt arbete till, du kan till exempel önska dig att vi bara ska dammsuga, torka av damm eller om du vill att vi gör så mycket vi hinner på utsatt tid t. ex. 3 timmar men detta måste vi komma överens om innan vi börjar städa hos er.